Vuoden 2012 aikana edistyimme kasvustrategiamme toteuttamisessa ja muutoksessa ohjelmistoyrityksestä palveluyritykseksi monin konkreettisin tavoin.

Konsernin liikevaihto kasvoi vuonna 2012 5,5 prosenttia ja oli 113 699 tuhatta euroa, liikevoiton ollessa 8 308 tuhatta euroa. Jatkuvien tuottojen (Ylläpito ja Automatisointipalvelut) osuus liikevaihdosta kasvoi vuoden jokaisella neljänneksellä ja oli 55,8 prosenttia koko vuonna. Jatkuvien tuottojen osuuden kasvu liikevaihdosta parantaa ennustettavuutta pitkällä aikavälillä. Yhtiön kasvun ja muutosprosessin edellyttämät, suunnitelman mukaiset panostukset näkyivät yhtiön koko vuoden tuloksessa.

Olemme kehittäneet palvelukeskuksiamme Euroopassa ja USA:ssa, jotta pystymme palvelemaan samalla infrastruktuurilla kasvavaa määrää asiakkaita. Tämän lisäksi nykyisten asiakkaidemme asiakaspalvelumalleja on kehitetty ja palvelutarjontaa on laajennettu. Henkilöstömäärämme on kasvanut sekä yritysostojen että rekrytointien kautta, kun olemme panostaneet palvelutuotannon ja toimittamisen sekä myynnin ja markkinoinnin kyvykkyyden kehittämiseen. Arviolta puolet vuoden 2012 kiinteiden kustannusten kasvusta kohdistui muutosprosessimme tukemiseen ja rakentamiseen.

Automatisointipalvelut -liiketoiminta kasvoi 44,1 prosenttia vuonna 2012. Automatisointipalveluiden jatkuvalle kehittymiselle on olennaista myös transaktiomäärän kasvu. Olemme kytkeneet vuoden aikana myös entistä enemmän toimittajia ja ostajia avoimeen verkkoomme uusien tuotteiden ja toimitustapojen avulla. Transaktiovolyymimme oli 34 miljoonaa ja se kasvoi 63,5 prosenttia koko vuoden aikana. Lisenssimyynnin laskua vuonna 2012 selittää osaksi merkittävä siirtymä Software as a Service (SaaS) -palveluihin.

Syyskuussa julkaisimme päivitetyn strategian vuoden 2015 loppuun asti, jossa korostuu tavoitteemme maailmanlaajuisesta vahvasta kasvusta. Päivitetyssä strategiassa keskeisiä tavoitteitamme ovat välitettyjen transaktioiden määrän voimakas kasvattaminen, markkina-asemamme vahvistaminen valituilla avainmarkkinoilla, palvelujemme ja tuotteidemme tarkempi segmentointi kaikenkokoisille yrityksille, eritoten huomioiden pienet ja keskisuuret yritykset, sekä asiakasuskollisuuden kehittäminen ja yhtiön kannattavuuden parantaminen.